Monday, November 30, 2009

Terkenang Masa Lalu.



Dulu waktu kerja, bersama-sama dengan rakan-rakan. Tealah masuk tahun ketiga saya pencen, semalam dapat jumpa rakan-rakan tu,



di rumah rakan kenduri anaknya. Cerita lama kembali menjelma, dan terasa sayu mengenang 'bahawa pencen itu benar'. (mati itu benar, alam barzakh itu benar, mungkar/nangkir itu benar dan lain-lain).

Gambar ini menunjukkan kegembiraan diakhir perkhidmatan sebagai guru. Tetapi ia adalah juga permulaan bagi kesunyian kerana akan kehilangan sahabat seperjuangan. Saya tidak akan lagi bertemua guru2 dan pelajar2 sebagai seorang pendidik. Namon saya bersyukor kerana masih dapat panggilan CIKGU di kariah tempat tinggal saya. Rakan2 lebih mengenali saya sebagai cikgu, itu sudah cukup untuk rakan2 lain fahan siapa yang dimaksudkan.

No comments:

Post a Comment

Ahir kata

Terima Kasih Kerana Melihat Blog ini.